Brokerstwo usług szkoleniowych
Kto może skorzystać z brokerstwa usług szkoleniowych?
Usługa kierowana jest zarówno dla korporacji, urzędów jak dla firm z sektora MŚP, które chcą zakupić z rynku dobre jakościowo i efektywne biznesowo działania szkoleniowo-rozwojowe.
Usługi brokera usług szkoleniowych będą szczególnie wartościowe dla organizacji, które nie posiadają struktur HR lub ich zasoby HR są ograniczone, ponieważ broker weźmie na siebie obowiązki związane z całą organizacją szkoleń.
Co obejmuje taka usługa?
Usługa brokerstwa obejmuje:
- reselekcję firm szkoleniowych,
- zbieranie ofert
- negocjacje warunków współpracy,
- zarządzanie projektem.
Klienci korzystający z usług brokera osiągają korzyści, takie jak oszczędność czasu, wygoda i kompleksowe wsparcie na każdym etapie procesu szkoleniowo-rozwojowego.
Jak wygląda współpraca?
Pierwszy krok, który podejmujemy przy rozpoczęciu współpracy to poznanie potrzeb organizacji i dopasowanie usługi. Kluczowa dla nas jest efektywność proponowanych rozwiązań i zadowolenie klienta.
W ramach usługi brokerskiej proponujemy trzy różne warianty:
Wariant BASIC
- Przygotowanie specyfikacji potrzeby szkoleniowej przez Klienta. W specyfikacji znajdują się informacje dotyczące min. merytoryki, logistyki oraz budżetu szkolenia.
- Przygotowanie zapytania ofertowego - w oparciu o specyfikację potrzeby szkoleniowej Klienta
- Preselekcja firm szkoleniowych wg kryteriów Klienta - w oparciu o specyfikację potrzeb szkoleniowych otrzymanych od Klienta dokonujemy preselekcji firm szkoleniowych specjalizujących się pożądanej przez Klienta tematyce szkolenia
- Zbieranie ofert szkoleniowych z rynku. Przeprowadzenie konkursu ofert. Partner czuwa nad procesem konkursowym kontrolując terminy spływu ofert, terminy podjęcia decyzji, wyboru firm do ostatecznych negocjacji.
- Weryfikacja referencji trenerów/ firm szkoleniowych - na życzenie Klienta Partner sprawdza referencje firm szkoleniowych i trenerów dedykowanych do szkolenia.
- Negocjowanie optymalnych warunków współpracy z dostawcami szkoleń w imieniu Klienta
- Ocena i wybór optymalnych trzech ofert szkoleniowych
- Rekomendowanie najlepszego rozwiązania dla Klienta. Przedstawienie Klientowi Raportu z konkursu ofert, zawierającego ich zbiorczą analizę porównawczą
- Na podstawie raportu Klient może podjąć decyzję o zaproszeniu do negocjacji wybranych dostawców.
- Zarządzanie projektem na bazie naszych narzędzi dostosowanych do potrzeb i standardu pracy Klienta:
- Specyfikacja potrzeby szkoleniowej klienta
- Zapytanie ofertowe
- Narzędzie oceny ofert (standard zbieranych informacji, ustalenie kryteriów i sposobu oceny ofert)
Wariant OPTIMUM
- Wszystko co w Wariancie BASIC +
- Doprecyzowanie potrzeby zawartej w specyfikacji potrzeb szkoleniowych Klienta
- Możliwość zorganizowania samplingu (próbki szkolenia) dla kluczowych projektów
- Weryfikacja programu i materiałów szkoleniowych pod kątem zgodności z ofertą oraz potrzebą merytoryczną Klienta
- Obsługa merytoryczna szkoleń (monitorowanie prawidłowości przebiegu realizacji szkoleń, podsumowanie wyników ankiet ewaluacyjnych)
- Obsługa logistyczna szkoleń (przygotowania szkoleń dla pracowników począwszy od potwierdzenie szkolenia z dostawcą, przygotowanie listy uczestników szkolenia, Informowanie o szkoleniu, terminie, miejscu szkolenia itp.)
- Zarządzanie projektem na bazie naszych narzędzi dostosowanych do potrzeb i standardu pracy Klienta:
- Wywiady ustrukturyzowane z działem HR nt. potrzeby rozwojowej uczestników
- Wzór komunikacji z uczestnikami szkolenia
- Wzór programu szkoleniowego
- Listy uczestników szkolenia
- Ankiety ewaluacyjne
Wariant MAXIMUM
- Wszystko co w Wariancie OPTIMUM +
- Identyfikacja i analiza potrzeby rozwojowej zgodnie z modelem HPI (tutaj badane są wszystkie istotne przyczyny niewystarczającej efektywności pracy pracowników)
- Wsparcie w przebiegu wdrożenia rozwijanych kompetencji (spotkanie z przełożonymi uczestników szkolenia - wsparcie w zakresie planowania, przeprowadzania i oceny przebiegu wdrożenia)
- Podsumowanie przebiegu i oceny procesu szkolenia - raport poszkoleniowy
- Organizacja szkolenia poza siedzibą pracodawcy
- Zarządzanie projektem na bazie naszych narzędzi dostosowanych do potrzeb i standardu pracy Klienta:
- Wywiady ustrukturyzowane z przełożonymi oraz samymi uczestnikami szkolenia, działem HR wg modelu efektywności HPI
- Raport poszkoleniowy
W zależności od potrzeb możliwe jest również wsparcie w zakresie:
- opracowania z klientem standardu realizacji projektów szkoleniowych (opracowanie wymagań, kluczowych etapów, opracowanie narzędzi wspierających realizację usług w tym jej raportowanie)
- standardu ewaluacji projektów szkoleniowych:
- opracowania narzędzi do oceny reakcji uczestnika na szkolenie oraz sposobu postępowania z narzędziem i wynikami ocen
- opracowania narzędzi do oceny kompetencji (wiedza/umiejętności/postawy) rozwijanych podczas szkolenia oraz sposobu postepowania z narzędziem i wynikami ocen
- opracowania narzędzi do oceny zmiany sposobu działania (zachowania) pracownika po szkoleniu oraz sposobu postepowania z narzędziem i wynikami ocen
- określenia źródeł zbierania informacji o poszkoleniowych rezultatach biznesowych (w uzasadnionych projektach szkoleniowych)
- standardu wdrożenia nowych kompetencji na stanowisku pracy:
- opracowanie narzędzi do planowania i monitorowania wdrożenia dla przełożonego i uczestnika szkolenia
- opracowanie standardu dla przełożonego do pracy z uczestnikami szkoleń (podwładnymi) - jak kontraktować zmiany, jak monitorować i motywować do wdrożenia etc.)
- przygotowanie przełożonych oraz uczestników do procesu wdrożenia, wsparcie konsultacyjno-coachingowe w trakcie procesu