Brokerstwo usług szkoleniowych

Kto może skorzystać z brokerstwa usług szkoleniowych?

Usługa kierowana jest zarówno dla korporacji, urzędów jak dla firm z sektora MŚP, które chcą zakupić z rynku dobre jakościowo i efektywne biznesowo działania szkoleniowo-rozwojowe.

Usługi brokera usług szkoleniowych będą szczególnie wartościowe dla organizacji, które nie posiadają struktur HR lub ich zasoby HR są ograniczone, ponieważ broker weźmie na siebie obowiązki związane z całą organizacją szkoleń. 

Co obejmuje taka usługa?

Usługa brokerstwa obejmuje:

  • reselekcję firm szkoleniowych,
  • zbieranie ofert
  • negocjacje warunków współpracy,
  • zarządzanie projektem.

Klienci korzystający z usług brokera osiągają korzyści, takie jak oszczędność czasu, wygoda i kompleksowe wsparcie na każdym etapie procesu szkoleniowo-rozwojowego.

Jak wygląda współpraca?

Pierwszy krok, który podejmujemy przy rozpoczęciu współpracy to poznanie potrzeb organizacji i dopasowanie usługi. Kluczowa dla nas jest efektywność proponowanych rozwiązań i zadowolenie klienta.

W ramach usługi brokerskiej proponujemy trzy różne warianty:

Wariant BASIC

  • Przygotowanie specyfikacji potrzeby szkoleniowej przez Klienta. W specyfikacji znajdują się informacje dotyczące min. merytoryki, logistyki oraz budżetu szkolenia.
  • Przygotowanie zapytania ofertowego - w oparciu o specyfikację potrzeby szkoleniowej Klienta
  • Preselekcja firm szkoleniowych wg kryteriów Klienta - w oparciu o specyfikację potrzeb szkoleniowych otrzymanych od Klienta dokonujemy preselekcji firm szkoleniowych specjalizujących się pożądanej przez Klienta tematyce szkolenia
  • Zbieranie ofert szkoleniowych z rynku. Przeprowadzenie konkursu ofert. Partner czuwa nad procesem konkursowym kontrolując terminy spływu ofert, terminy podjęcia decyzji, wyboru firm do ostatecznych negocjacji.
  • Weryfikacja referencji trenerów/ firm szkoleniowych - na życzenie Klienta Partner sprawdza referencje firm szkoleniowych i trenerów dedykowanych do szkolenia.
  • Negocjowanie optymalnych warunków współpracy z dostawcami szkoleń w imieniu Klienta
  • Ocena i wybór optymalnych trzech ofert szkoleniowych
  • Rekomendowanie najlepszego rozwiązania dla Klienta. Przedstawienie Klientowi Raportu z konkursu ofert, zawierającego ich zbiorczą analizę porównawczą
  • Na podstawie raportu Klient może podjąć decyzję o zaproszeniu do negocjacji wybranych dostawców.
  • Zarządzanie projektem na bazie naszych narzędzi dostosowanych do potrzeb i standardu pracy Klienta:
  • Specyfikacja potrzeby szkoleniowej klienta
  • Zapytanie ofertowe
  • Narzędzie oceny ofert (standard zbieranych informacji, ustalenie kryteriów i sposobu oceny ofert)

Wariant OPTIMUM

  • Wszystko co w Wariancie BASIC +
  • Doprecyzowanie potrzeby zawartej w specyfikacji potrzeb szkoleniowych Klienta
  • Możliwość zorganizowania samplingu (próbki szkolenia) dla kluczowych projektów
  • Weryfikacja programu i materiałów szkoleniowych pod kątem zgodności z ofertą oraz potrzebą merytoryczną Klienta
  • Obsługa merytoryczna szkoleń (monitorowanie prawidłowości przebiegu realizacji szkoleń, podsumowanie wyników ankiet ewaluacyjnych)
  • Obsługa logistyczna szkoleń (przygotowania szkoleń dla pracowników począwszy od potwierdzenie szkolenia z dostawcą, przygotowanie listy uczestników szkolenia, Informowanie o szkoleniu, terminie, miejscu szkolenia itp.)
  • Zarządzanie projektem na bazie naszych narzędzi dostosowanych do potrzeb i standardu pracy Klienta:
  • Wywiady ustrukturyzowane z działem HR nt. potrzeby rozwojowej uczestników
  • Wzór komunikacji z uczestnikami szkolenia
  • Wzór programu szkoleniowego
  • Listy uczestników szkolenia
  • Ankiety ewaluacyjne

Wariant MAXIMUM

  • Wszystko co w Wariancie OPTIMUM +
  • Identyfikacja i analiza potrzeby rozwojowej zgodnie z modelem HPI (tutaj badane są wszystkie istotne przyczyny niewystarczającej efektywności pracy pracowników)
  • Wsparcie w przebiegu wdrożenia rozwijanych kompetencji (spotkanie z przełożonymi uczestników szkolenia - wsparcie w zakresie planowania, przeprowadzania i oceny przebiegu wdrożenia)
  • Podsumowanie przebiegu i oceny procesu szkolenia - raport poszkoleniowy
  • Organizacja szkolenia poza siedzibą pracodawcy
  • Zarządzanie projektem na bazie naszych narzędzi dostosowanych do potrzeb i standardu pracy Klienta:
  • Wywiady ustrukturyzowane z przełożonymi oraz samymi uczestnikami szkolenia, działem HR wg modelu efektywności HPI
  • Raport poszkoleniowy

W zależności od potrzeb możliwe jest również wsparcie w zakresie:

  • opracowania z klientem standardu realizacji projektów szkoleniowych (opracowanie wymagań, kluczowych etapów, opracowanie narzędzi wspierających realizację usług w tym jej raportowanie)
  • standardu ewaluacji projektów szkoleniowych:
  • opracowania narzędzi do oceny reakcji uczestnika na szkolenie oraz sposobu postępowania z narzędziem i wynikami ocen
  • opracowania narzędzi do oceny kompetencji (wiedza/umiejętności/postawy) rozwijanych podczas szkolenia oraz sposobu postepowania z narzędziem i wynikami ocen
  • opracowania narzędzi do oceny zmiany sposobu działania (zachowania) pracownika po szkoleniu oraz sposobu postepowania z narzędziem i wynikami ocen
  • określenia źródeł zbierania informacji o poszkoleniowych rezultatach biznesowych (w uzasadnionych projektach szkoleniowych)
  • standardu wdrożenia nowych kompetencji na stanowisku pracy:
  • opracowanie narzędzi do planowania i monitorowania wdrożenia dla przełożonego i uczestnika szkolenia
  • opracowanie standardu dla przełożonego do pracy z uczestnikami szkoleń (podwładnymi) - jak kontraktować zmiany, jak monitorować i motywować do wdrożenia etc.)
  • przygotowanie przełożonych oraz uczestników do procesu wdrożenia, wsparcie konsultacyjno-coachingowe w trakcie procesu